Zawieszenie pneumatyczne - Jak to działa?

Zawieszenie pneumatyczne gwarantuje stałe parametry resorowania, niezależnie od obciążenia pojazdu. Wykorzystywaną w tradycyjnych układach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia a6 c5. Sercem układu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który wtłacza sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane przez wystąpienie nierówności. Sprężarka musi tłoczyć jedynie suche powietrze we właściwym czasie, co tworzy konieczność współpracy wielu komponentów układu.

Plusy zawieszenia pneumatycznego

Poduszka zawieszenia, znana także jako miech, niweluje przenoszenie jakichkolwiek wstrząsów podczas jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo wysoki komfort. Profesjonalny kompresor działa prawidłowo bez względu na wagę samochodu i jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka doskonale sprawdza się więc w dużych samochodach terenowych i w nowoczesnych limuzynach.

Kontrola zawieszenia pneumatycznego

Umożliwiający tłumienie nierówności miech musi ściśle współpracować z pozostałymi komponentami takimi jak pompa zawieszenia audi q7. Skomplikowana budowa systemu zawieszenia pneumatycznego oraz znacząca ilość elektroniki sprawia, że nabywca wyposażonego w ten system pojazdu jest zobowiązany, aby z odpowiednią regularnością sprawdzać jego stan techniczny. Sprężarka to urządzenie, którego żywotność określana jest na ok. 200 tys. kilometrów.

Serwis zawieszenia pneumatycznego

Błędnie działający miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na usterkę systemu. Regeneracja lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia sprężarka vw touareg i kompresor może być kosztowna. Zawieszenie pneumatyczne montuje się jednak przede wszystkim w samochodach należących do klasy premium, których nabywcy liczą się z wyższymi kosztami związanymi z eksploatacją. Na szczęście regularne przeglądy techniczne dadzą szansę, aby odpowiednio wcześnie wykryć usterkę, zanim cały system zawieszenia pneumatycznego ulegnie trwałemu uszkodzeniu.